Jump to content

malialdemir

Administrators
  • İçerik sayısı

    617
  • Kayıt tarihi

  • Son ziyareti

  • Kazandığı günler

    5

malialdemir tarafından gönderilen her şey

  1. Emirgan 1987 kışı.. Akşamın yavaş yavaş çöktüğü saatler..
  2. Para olur olmaz,biner giderdik Sözümüzde durur,geri öderdik Mazotu biterse,iner iterdik Kahrımızı çekti, Köy minibüsü Kıliması doğaldı, açardık camı Unuturduk içinde,kederi Gamı Yavaş giden şoför,alırdı Namı Kahrımızı çekti, Köy minibüsü Yollara dizilir,bekler binerdik Yokuşlarda kıymaz,düzde inerdik Köyden şehre kadar,sohbet ederdik Kahrımızı çekti, Köy minibüsü İçinden ağırdı,yukarda yükü Taşırdı köylerden,Yoğurdu sütü Sağlamsa teyibi,çalardı türkü Kahrımızı çekti, Köy minibüsü 20.01.2024 Hassalı Şair Mustafa Andız
  3. Kıymetli okurlar; edebiyat, kültür ve sanat hakkında ne kadar bilgi sahibiyiz? Kitap okuyor muyuz? Sanat eserlerini inceliyor ve bunlar hakkında fikir edinebiliyor muyuz? Peki, kitap yazarları hakkında neler biliyoruz? Bu yazarların biyografisini biliyor muyuz? Ülkemizde okuma yazma oranları 2023 yılı içinde TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) eğitim verilerine göre, 25 yaş ve üzerindeki ön lisans, lisan, yüksek lisans ve doktora mezunlarının 25 yaş ve üzeri toplam nüfus içindeki oranı, 2008’de yüzde 9,8 iken, geçtiğimiz yıl yüzde 24,6 olarak açıklandı. Bu yaş grubundaki ilkokul ve üzeri eğitim seviyelerinden mezun olanların oranı, 2008’de yüzde 26,5 iken, 2023 yılında yüzde 48,3 olarak hesaplandı. 6 YAŞ VE ÜZERİ OKUMA YAZMA BİLENLERİN ORANI 2008'de 6 yaş ve üzeri nüfusta okuma yazma bilenlerin oranı, yüzde 91,8 olurken, 2023'te bu oran yüzde 97,6'ya yükseldi. Diğer yandan, 2008-2023 yıllarında kadınlarda okuma yazma bilenlerin oranı ise yüzde 86,9'dan yüzde 96'ya, erkeklerde ise yüzde 96,7'den yüzde 99,2'ye çıktı. 25 yaş ve üzeri nüfusta, annesi yükseköğretim mezunu olan bireylerin yüzde 84,6'sının yükseköğretim, yüzde 12,5'inin ortaöğretim ve yüzde 2,9'unun ortaöğretim altı eğitim düzeyini tamamladığı belirlendi. Aynı nüfusta babası yükseköğretim mezunu olan fertlerin yüzde 80,2'sinin yükseköğretim, yüzde 16'sının ortaöğretim ve yüzde 3,8'inin ortaöğretim altı eğitim düzeyini tamamladığı öğrenildi. 25 yaş ve üzeri nüfusta, annesi ortaöğretim mezunu olan fertlerin yüzde 64,3'ünün, babası ortaöğretim mezunu olan fertlerin yüzde 55,4'ünün yükseköğretim mezunu olduğu belirtildi. Annesi ortaöğretim altı eğitim düzeyini tamamlayan fertlerin yüzde 27,9'unun, babası ortaöğretim altı eğitim düzeyini tamamlayan fertlerin yüzde 26,6'sının yükseköğretim mezunu olduğu ortaya çıktı. Kıymetli okurlar; Yukarıda verilen rakamların ülkemizde okuma-yazma verilerinden gayet olumlu sonuç çıktığı TÜİK verilerinde belirtilmiştir. Umarım, ülkemizde okuyan, gelişen ve bilinçlenen insanların artması dileğimle... Kalın sağlıcakla.
  4. Hatice Mualla Mezhepoğlu, Bebek semtinin "bir zamanlar" nasıl olduğunu anlatıyor. #kültür #sanat #tarih
  5. malialdemir

    Gif

  6. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ümüz ve silah arkadaşları önderliğinde, 30 Ağustos Zafer Bayramımız Kutlu Olsun. 🇹🇷 NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE 🇹🇷 lv_0_20240830015630.mp4
  7. İncinsen de incitme
  8. Hüseyin Rahmi Gürpınar (17 Ağustos 1864, İstanbul – 8 Mart 1944, İstanbul), Türk romancı ve gazeteci. Hayatı 17 Ağustos 1864 tarihinde İstanbul'da doğdu. Hünkâr yaveri Mehmet Sait Paşa'nın oğlu olan Hüseyin Rahmi, üç yaşında iken annesinin ölümü üzerine, Girit'te bulunan babasının yanına gönderildi. İlkokula başladı ancak babasının evlenmesi üzerine altı yaşında tekrar İstanbul'a anneannesinin yanına gönderildi ve eğitimine burada devam etti. Yakubağa Mektebi, Mahmudiye Rüşdiyesi ve idadide okuyan Hüseyin Rahmi, tarihçi Abdurrahman Şeref Bey'in himayesiyle Mekteb-i Mülkiye'ye girdi (1878). Okulun ikinci sınıfında iken ciddi bir hastalık geçiren Hüseyin Rahmi buradaki öğrenimini yarıda bıraktı (1880). Kısa bir süre, Adliye Nezareti Ceza Kalemi'nde memur, Ticaret Mahkemesi'nde Azâ Mülazımı olarak çalışan Hüseyin Rahmi hayatını kalemiyle kazanmaya çalıştı. 1887'de Tercüman-ı Hakikat gazetesinde yazmaya başlayan Hüseyin Rahmi, ardından İkdam ve Sabah gazetelerinde mütercim ve muharrir olarak çalıştı. II. Meşrutiyet döneminde 37 sayı süren Boşboğaz ve Güllâbi adlı bir gazete çıkardı. İbrahim Hilmi Bey ile birlikte çıkardığı Millet gazetesi de uzun ömürlü olmadı. Bundan sonra çalışmalarını İkdam, Söz, Zaman, Vakit, Son Posta, Milliyet ve Cumhuriyet gazetelerine neşretti. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde 5. ve 6. dönemlerde Kütahya milletvekili olan Hüseyin Rahmi, ömrünün son otuz bir yılını geçirdiği Heybeliada'daki köşkünde 8 Mart 1944 tarihinde öldü ve oradaki Abbas Paşa Mezarlığı'na defnedildi. Edebiyat Hayatı Hüseyin Rahmi Gürpınar; İstanbul halkının toplumsal, töresel yaşantılarını, aile geçimsizliklerini, batıl inançlarını, yaşadığı çağdaki Türk toplumunun geçirmekte olduğu krizleri hümuristik bir mizah dehasile anlatır. Servet-i Fünuncuların yaşıtı olduğu halde, ayrı bir sanat görüşünü sürdürür. Romanlarındaki kahramanların çoğu 19. yy sonu İstanbul'un canlı, renkli insan, hayat manzaralarıdır. Eserlerinde Anadolu yoktur. Mizahı, güldürücü olduğu kadar, gülünç yönlerimizin yansıtılması, hicvedilmesi için gerekli bir araçtır. Hüseyin Rahmi, seçtiği tipleri seviyelerine uygun, ustaca konuşturur ve olayları gülünçlü, acıklı yönleriyle belirtir. Kuvvetli bir gözlem gücü vardır. Realist, natüralist bir görüşle "toplum için sanat" yapar. Ertem Eğilmez tarafından 1976 yılında çekilen Süt Kardeşler sinema filminin konusu Hüseyin Rahmi'nin Gulyabani (1913) isimli romanından uyarlanmıştır. Bağımsız sanatçılardan biri olarak da anılır. Edebi Kişiliği ve Edebiyat Anlayışı Naturalist bir yazardır. Ahmet Mithat Efendi'nin temsil ettiği edebi geleneği sürdürmüştür. Romanları teknik açıdan kusurludur. Dili sadedir. Eserlerindeki kişileri, yöresel şiveleriyle yansıtır. Sokağı edebiyata getiren sanatçıdır. Romanlarında sık sık olayla ilgisiz bilgiler verir ve olaya kendisini katar. Yapıtlarında İstanbul halkının günlük yaşantısından bahseder; eski İstanbul hayatını son derece canlı tasvirlerle ve kıvrak bir üslupla hikâyeleştirir. Eserlerinde 19 ve 20. yüzyılı gerçekçi ve yalın bir dil kullanarak betimlemiştir. Bundan dolayı halk tarafından sevilen bir yazar olmuştur. Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın romanları ve öyküleri yeni nesiller tarafından da kolayca anlaşılabilmesi için 1960 sonrasında içinde Mustafa Nihat Özön'ün de yer aldığı bir edebî kurulca sadeleştirilmişti. Bu sadeleştirme kimilerince yerinde bulunurken kimileri de özgün dilin dokunulmadan bırakılması gerektiğini savunmuşlardı. Eserleri Hikaye, oyun ve roman türündeki eserlerinin sayısı 54'tür. Eserlerinden bazıları: Şık (1889) İffet (1896) Son Arzu (1922) Tesadüf (1900) Metres (1899) Şıpsevdi (1911) Nimetşinas (1911) Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç (1912) Mutallaka(boşanmış kadın) (1898) Gulyabani (roman) (1913) Hakka Sığındık (1919) Efsuncu Baba (1924) Evlere Şenlik, Kaynanam Nasıl Kudurdu (1927) Muhabbet Tılsımı (1928) Namusla Açlık Meselesi (Öykü, 1933) Utanmaz Adam (1934) Eşkiya İninde (1935) İki Hödüğün Seyahati (1933) Katil Buse ( Öykü, 1933) Kadın Erkekleşince (Oyun, 1933) Gönül Ticareti (1939) Gönül Bir Yeldeğirmenidir Sevda Öğütür (1943) Dünyanın Mihveri Kadın Mı? (1949) Melek Sanmıştım Şeytanı (1943) Dirilen İskelet (1946) Deli Filozof (1964) Kaderin Cilvesi (1964) Namuslu Kokotlar (1973) Shikure Babezu (1974) Kaderin Cilvesi (1912) Gönül Ticareti (1911) Ölümüne Sevgi Namussuz Necdet Fiyasko Mürebbiye (1889) Hayattan Sayfalar Kadınlar Vaizi Kesik Baş (1942) İstanbul'da Bir Frank Ben Deli Miyim? (1925) İnsan Önce Maymun Muydu? Meyhanede Hanımlar (1924) Can Pazarı Ölüler Yaşıyor Mu? (1973) Şeytan İşi (1933) Cadı (1912) Cadı Çarpıyor Bir Muadele-i Sevda (1899) Tünelden İlk Çıkış (Öykü, 1934)
  9. Ne azap, ne sitem bu yalnızlıktan, Kime ne, asılmaz duvar bendedir, Süslenmiş gemiler geçse açıktan, Sanırım gittiği diyar bendedir. Yaram var, havanlar dövemez merhem; Yüküm var, bulamaz pazarlar dirhem. Ne çıkar, bir yola düşmemiş gölgem; Yollar ki, Allah'a çıkar, bendedir. - Necip Fazıl Kısakürek
  10. 0 indirme

    Arıları bal üreten, kovanlarda yaşayan, ara sıra da iğneleriyle bizi sokan canlılar olarak görürüz çoğunlukla. Oysa bundan çok daha fazlasıdırlar. Yediğimiz meyve, sebze ve tahılların birçoğu onların taşıdığı polenler sayesinde yetişir örneğin; birçok bitki onların sayesinde ürer. Peki her üç lokmamızdan birini borçlu olduğumuz bu çalışkan dostlarımız hakkında ne biliyoruz? Arıları incelemeye başladıktan sonra tam bir arı sevdalısına dönüşen doğabilimci Thor Hanson, bu kitapta bizi zengin ve büyüleyici bir mikrokozmosa davet ediyor. Balarıları, eşekarıları ve yabanarılarından başka arı tanımıyorsanız şaşırmaya hazır olun, çünkü birbirinden ilginç özellikleri ve yaşam tarzlarıyla çeşit çeşit arı tanıyacaksınız: kazıcılar, madenciler, duvarcılar, yaprak kesenler, üçkâğıtçı guguk arıları ve daha niceleri. Bu esnada arılarla ilgili birçok sorunun yanıtını öğreneceksiniz: Arılar nasıl ortaya çıkıp farklılaştı? Çiçeklerle birlikte nasıl evrim geçirdiler? İnsanın evriminde nasıl bir rol oynadılar? Günümüzde arı nüfusunu tehdit eden etkenler neler? Arıların azalması insanlar ve dünya ekosistemi için ne anlama geliyor? Arısız bir dünya neye benzer? Onları korumak için ne yapabiliriz? “Bugün geldiğimiz noktada arıların yardımımıza ihtiyaç duyduğuna şüphe yok,” diyor Hanson. “Ama en az onun kadar merakımıza da ihtiyaçları var. Varlığımızda hayati bir rol üstlenen bu canlıların tarihini ve biyolojik yapısını incelemek insanı kolayca bir arı meraklısına çevirebilir, ki elinizdeki kitabın amacı da bu aslına bakılırsa.”
  11. Dosyayı Görüntüle Thor Hanson - Arıların Bildikleri Arıları bal üreten, kovanlarda yaşayan, ara sıra da iğneleriyle bizi sokan canlılar olarak görürüz çoğunlukla. Oysa bundan çok daha fazlasıdırlar. Yediğimiz meyve, sebze ve tahılların birçoğu onların taşıdığı polenler sayesinde yetişir örneğin; birçok bitki onların sayesinde ürer. Peki her üç lokmamızdan birini borçlu olduğumuz bu çalışkan dostlarımız hakkında ne biliyoruz? Arıları incelemeye başladıktan sonra tam bir arı sevdalısına dönüşen doğabilimci Thor Hanson, bu kitapta bizi zengin ve büyüleyici bir mikrokozmosa davet ediyor. Balarıları, eşekarıları ve yabanarılarından başka arı tanımıyorsanız şaşırmaya hazır olun, çünkü birbirinden ilginç özellikleri ve yaşam tarzlarıyla çeşit çeşit arı tanıyacaksınız: kazıcılar, madenciler, duvarcılar, yaprak kesenler, üçkâğıtçı guguk arıları ve daha niceleri. Bu esnada arılarla ilgili birçok sorunun yanıtını öğreneceksiniz: Arılar nasıl ortaya çıkıp farklılaştı? Çiçeklerle birlikte nasıl evrim geçirdiler? İnsanın evriminde nasıl bir rol oynadılar? Günümüzde arı nüfusunu tehdit eden etkenler neler? Arıların azalması insanlar ve dünya ekosistemi için ne anlama geliyor? Arısız bir dünya neye benzer? Onları korumak için ne yapabiliriz? “Bugün geldiğimiz noktada arıların yardımımıza ihtiyaç duyduğuna şüphe yok,” diyor Hanson. “Ama en az onun kadar merakımıza da ihtiyaçları var. Varlığımızda hayati bir rol üstlenen bu canlıların tarihini ve biyolojik yapısını incelemek insanı kolayca bir arı meraklısına çevirebilir, ki elinizdeki kitabın amacı da bu aslına bakılırsa.” Submitter malialdemir Gönderildi 27-08-2024 Kategori Roman  
  12. Kütahya, Çavdarhisar, Zeus Tapınağı - 1960
  13. 1974, Kızılay Sakarya caddesi... Tarhan kitapevi Kalitesinden asla ödün vermeyen, bütün yabancı dil öğretmenlerinin öğrencilerini yönlendirdiği yegane kitapçı.
  14. malialdemir

    Güzel bir sahil evi.

    Güzel bir sahil evi.
  15. malialdemir

    Maddeler Bölümü

    1. article name or test title for linking to another articles in the same category 2. or for linking to another articles in the another category 3. Contents Sub Section Sub Section for Create a H2 section within the article 4. = Contents Sub Section Sub Section = for Create a H3 section within the article Note: H3 section always must have an H2 section above that. which mens there is no way to use H3 section(s) alone and without need to H2 section Note: Every Section, automatically followed by a Table of contents as well. 5. article name#Sub Section for link to a Sub Section within the article 6. template:Template Name for substitution a Template article inside of other articles. Note: the ellement of template: always must used inside of markups, as well as Template article name as prefix example: Template name: template:List of ... substitution in another articles:
  16. 1. Maddeler Bölümü or Maddeler Bölümüne Git for linking to another articles in the same category 2. or for linking to another articles in the another category 3. Contents Sub Section Sub Section for Create a H2 section within the article 4. = Contents Sub Section Sub Section = for Create a H3 section within the article Note: H3 section always must have an H2 section above that. which mens there is no way to use H3 section(s) alone and without need to H2 section Note: Every Section, automatically followed by a Table of contents as well. 5. Maddeler Bölümü#Sub Section for link to a Sub Section within the article 6. template:Template Name for substitution a Template article inside of other articles. Note: the ellement of template: always must used inside of markups, as well as Template article name as prefix example: Template name: template:List of ... substitution in another articles:
  17. 1. Ansiklopedi or Ansiklopedi for linking to another articles in the same category 2. or for linking to another articles in the another category 3. Contents Sub Section Sub Section for Create a H2 section within the article 4. = Contents Sub Section Sub Section = for Create a H3 section within the article Note: H3 section always must have an H2 section above that. which mens there is no way to use H3 section(s) alone and without need to H2 section Note: Every Section, automatically followed by a Table of contents as well. 5. article name#Sub Section for link to a Sub Section within the article 6. template:Template Name for substitution a Template article inside of other articles. Note: the ellement of template: always must used inside of markups, as well as Template article name as prefix example: Template name: template:List of ... substitution in another articles: template:List of ...
  18. malialdemir

    Ansiklopedi

    1. Ansiklopedi or Ansiklopedi for linking to another articles in the same category 2. or for linking to another articles in the another category 3. Contents Sub Section Sub Section for Create a H2 section within the article 4. = Contents Sub Section Sub Section = for Create a H3 section within the article Note: H3 section always must have an H2 section above that. which mens there is no way to use H3 section(s) alone and without need to H2 section Note: Every Section, automatically followed by a Table of contents as well. 5. article name#Sub Section for link to a Sub Section within the article 6. template:Template Name for substitution a Template article inside of other articles. Note: the ellement of template: always must used inside of markups, as well as Template article name as prefix example: Template name: template:List of ... substitution in another articles: template:List of ... 1. article name or test title for linking to another articles in the same category 2. article name or :c:categoryslagURL|article name|test title for linking to another articles in the another category 3. ==Sub Section== for Create a H2 section within the article 4. ===Sub Section=== for Create a H3 section within the article Note: H3 section always must have an H2 section above that. which mens there is no way to use H3 section(s) alone and without need to H2 section Note: Every Section, automatically followed by a Table of contents as well. 5. article name#Sub Section for link to a Sub Section within the article 6. for substitution a Template article inside of other articles. Note: the ellement of template: always must used inside of markups, as well as Template article name as prefix example: Template name: template:List of ... substitution in another articles:
  19. malialdemir

    Portre

    Dosya:Fayum02.jpg|küçükresim|sağ|upright=0.68|Bir gence ait Roma-Mısır [[Feyyum mumya portreleri|tabut portresi]] Dosya:MochePortrait.jpg|küçükresim|sağ|upright=0.82|Moche seramik portresi, [[Larco Müzesi, Lima, Peru]] '''Portre''', resim, fotoğraf, heykel ve benzeri sanat türlerinde bir kişinin yüzünün ve yüz ifadesinin betimlenmesi ile oluşturulan eserdir. Bu eserlerin amacı, kişinin görünüşünü, kişiliğini ve ruh hâlini yansıtmaktır. Bu sebeple fotoğrafçılıkta portreler enstantane olarak değil, belirli bir kompozisyon dahilinde kişinin poz vermesiyle çekilir. Portrelerde genelde, betimlenen kişi ressama ya da fotoğrafçıya doğru bakar ve bu sayede kişinin izleyiciye en başarılı şekilde aktarılması sağlanır. Krallar ve imparatorlar gibi önemli kişilere ait olmayan en eski portrelerden bazıları, Feyyum mumya portreleridir. Mısır'ın Feyyum bölgesindeki mezarlarda, mumyaların konulduğu tabutlara çizilen bu portreler, kuru iklim koşulları sayesinde bugüne ulaşmıştır. Bunlar, çeşitli freskler haricinde, bugüne ulaşmış olan tek Roma dönemi portre türüdür. Roma heykel sanatı dahilinde portreler, özellikle övücü olmayan gerçekçi betimlemeler yapılmaktaydı. 4. yüzyıl civarında, kişilerin görünüşleri, idealize edilmiş biçimlerde betimlenmeye başladı. Avrupa'da gerçekçi portre anlayışına dönüş, Orta Çağ'ın sonlarında, Burgonya ve Fransa'da gerçekleşti. Antik uygarlıklar arasında portreler üreten birkaç kültürden biri de Peru'daki Moche uygarlığıydı. Bu eserlerde kişilerin anatomik özellikleri ayrıntılı biçimde ve kesin doğrulukta betimlenirdi. Portreleri yapılan kişiler yönetici seçkin zümre, rahipler, savaşçılar ve ünlü sanatçılardı.<ref>Donnan, Christopher B. ''Moche Portraits from Ancient Peru'' University of Texas Press, 2004. ISBN 0-292-71622-2.</ref> Bu kişiler, hayatlarının çeşitli evrelerinde betimlenirdi. Tanrıların portreleri de yapılırdı. Bu eserlerde başlıklar, saç stilleri, takılar ve yüz makyajları gibi detaylara önem verilirdi. Batı uygarlığına ait en bilinen portrelerden biri, Leonardo da Vinci'nin kimliği belirsiz bir kadının portresi olan ''Mona Lisa'' eseridir. Bilinen en eski portre ise, 2006'da Fransa'daki Angoulême yakınlarında yer alan Vilhonneur mağarasında keşfedilen ve 27.000 yıllık olduğu tahminlenen duvar resmidir.<ref></ref> Contents Otoportre Portre fotoğrafçılığı Edebiyat Ayrıca bakınız Kaynakça Dış bağlantılar Otoportre Dosya:Vincent van Gogh - Self-Portrait - Google Art Project (454045).jpg|küçükresim|sağ|upright=0.8|[[Vincent Van Gogh'un otoportresi]] Otoportre, bir sanatçının kendi portresini çizmesidir. Orta Çağ'da yaygınlaşan bu türün bilinen ilk örneklerinden biri, Mısır firavunu Akhenaton'un heykeltıraşı olan Bak'ın, milattan önce 1365 civarında kendisinin ve karısının heykelini yapmasıdır. Ancak otoportrelerin tarihi muhtemelen mağara resimlerine kadar uzanır. Çeşitli yayınlarda, bugün artık mevcut olmayan bu tür duvar resimlerine ait bilgiler mevcuttur. Portre fotoğrafçılığı Portre fotoğrafçılığı tüm dünyada popüler bir endüstri olmuştur. Mezuniyet, evlilik gibi özel günler için çekilen portre fotoğrafları ya da tüm aileyi bir arada gösteren çeşitli fotoğraflar yaygındır. Dosya:Thomas_Dilward_-_Brady-Handy.jpg|sol|upright=0.91|küçükresim|[[Thomas Dilward'ın Mathew Brady tarafından çekilmiş portresi]] Portreler, fotoğrafçılığın başlangıcından itibaren üretilmeye başladı. 19. yüzyıl ortalarında revaçta olan dagerreyotipi, ucuz bir portre üretme yöntemi olduğu için yaygınlaşmıştı. Bu talebin karşılanması için şehirlerde stüdyolar açılmaya başladı. Bu portreler, 30 saniyelik pozlama gibi dönemin teknik olanaklarını ve ressamvari estetik anlayışını yansıtıyordu. Kişiler genelde boş fonların önünde oturtuluyor, tepedeki bir pencere ya da aynalar yoluyla elde edilen ışıkla ışıklandırılıyordu. Fotoğrafçılık tekniklerinin gelişmesiyle, fotoğrafçılar stüdyolarında çıkıp savaş alanlarında, okyanus yolculuklarında ve vahşi doğada insanları fotoğraflamaya başladı. William Shew'in ''Daguerreotype Saloon'', Roger Fenton'ın ''Photographic Van'' ve Mathew Brady'nin ''What-is-it?'' serileri, stüdyo dışında çekilen portrelerin standartlarını belirledi. Edebiyat Edebiyatta portre terimi, bir kişinin ya da nesnenin yazılı betimlemesi ya da analizi için kullanılır. Yazılı bir portre oldukça ayrıntılıdır ve yüzeyde görünenlerden fazlasını içerir. Örneğin Patricia Cornwell, ''Portrait of a Killer'' isimli kitabında, Karındeşen Jack'i kişiliğine, geçmişine ve muhtemel cinayet sebeplerine, cinayetlerine dair gazete haberlerine ve polis soruşturmalarına yer vermişti. Ayrıca bakınız * Karikatür Kaynakça Dış bağlantılar * [http://www.npg.si.edu/ Smithsonian Institution'daki Ulusal Portre Galerisi] * [http://www.npg.org.uk/ Londra Ulusal Portre Galerisi] * [http://www.portret.ru/ Moskova Ulusal Portre Galerisi] * [https://archives.saltresearch.org/handle/123456789/2298 Eski Portreler - SALT Araştırma Merkezi] (Yüksek Çözünürlük, Açık Erişim, İndirilebilir - ↓)
  20. Çığlık, Edvard Munch, 1893, Karton Üzerine Yağlı Boya, Tempera ve Pastel, 91 x 73.5 cm Çığlık, Edvard Munch’ün tarzını ve sanat anlayışını en net görebileceğimiz eserlerinden biridir. Doğanın çığlığı olarak nitelendirilen bu eserin odağında, çığlık atan bir figür göze çarpar. Ressamın iniş çıkışlar ve kayıplarla dolu hayatının bir dışavurumu olarak yorumlanan bu eserde dikkat edilmesi gereken bir nokta daha vardır: Kızıl gökyüzü. Ressam tablosundaki kızıl gökyüzünü resmederken gerçekten gördüğü gökyüzünün rengini yansıtmıştır. Endonezya’daki Krakatoa yanardağı, 1883 yılında patlamış ve atmosfere dağılan küller nedeniyle tüm Avrupa bundan etkilenmiş. Günler süren kül bulutları nedeniyle gökyüzü kızıl renge bürünmüş. Munch’ün ünlü tablosunun arkasında yatan hikaye ise büyük bir ruhsal bunalımın aynı etkideki bir afetle birleşimini anlatmaktadır. Bu şahane resmi görmek ve büyüsüne kapılmak isterseniz, günün birinde yolunuz Norveç’e düşerse, Oslo National Gallery’i mutlaka ziyaret etmelisiniz. Çığlık tablosunu ne zaman görsem içimden bir ses şöyle diyor: Evet çığlık bir renge bürünse böyle bir renk cümbüşüne bürünür hem böyle soluk hem böyle vahşi görünürdü. Bir delilik yanılsamasının yine delice bir ifadesi Munch tarafından oldukça ustaca işlenmiş. Çığlık tablosu çözümlemesinden önce gördüğümde neler hissettiğimi dile getirmek istedim. Sizler bu tabloyu gördüğünüzde neler hissediyorsunuz? Lütfen yorumlarda neler hissettiğinizi belirtin. Bu tablonun insanı rahatsız eden bir cazibesi var. Resimde açıkça psikolojik bir savaşın dışavurumları gözükmekte. Peki sanatçı niçin böyle bir eser ortaya çıkarmış, çığlık tablosunun hikayesi ne? Arkasında nasıl sebepler yatıyor ki bizi hem böyle rahatsız edip hem de beğenimizi kazanabiliyor. Bu yazımızda gerekli incelemeleri yapacağız. Hazırsak haydi çığlık tablosu incelemesi başlasın! Çığlığın Cümbüşü Bu tabloya ne zaman baksam, zihnimde beliren ilk tepki renklerin ve boya sürme biçiminin yarattığı çekime hayret etmek oluyor. Çünkü Munch bu eserde dışavurumunu öyle net bir şekilde ortaya dökmüş ki, belki de salt düşünceye ve duyguya en çok yaklaştığı eseridir. Bu tip resimlerde, fiziki değerlendirmelerin bir çoğu neredeyse geçersiz kalıyor. Şöyle işlenmiş böyle uğraşılmış gibi tabirler böyle bir resim için fazlasıyla sığ ifadeler olurdu. O nedenle Çığlık tablosunun hikayesi, onu ifade etme biçimi kadar önemli bir inceleme kriteridir. Arkadaki şu turuncuya, turuncunun arasına beliren yeşillere, denizle birleşen ufuktaki dalgalanmış görüntüye bir bakın! Öndeki köprüde ilerleyip hayatlarına devam etmekte olan iki figüre, denizin ortasından geçecek olan şu karaltılı tekneye bakın! Bir de şu önde mıhlanmış, korkulu-hayretli, yalnız ve dehşet içinde duran figüre bir bakın. Belki de bu resmin bizi bu denli etkilemesinin en büyük sebebi tablodaki bu figürün olabildiğince yalnız olması ve dehşetle bize bakıyor oluşudur. Belki bizlere kendimizden de bir parça hatırlatarak empati yaptırtıyordur.
  21. malialdemir

    Kemal Tahir - Sağırdere

    Arka Kapak Bilgisi Sağırdere Özet Kemal Tahir’in ilk romanı olan Sağırdere, devamı niteliğindeki Körduman ile “nehir roman” türünün önemli örneklerindendir. Şubat 1939-Kasım 1939 tarihleri arasında geçen roman “Düğün” ve “Gurbet” adlarıyla iki bölüme ayrılmıştır. Düğün bölümü 2007 yılında adı Yeşilören olarak değiştirilen, Çankırı’ya bağlı Yamukören Köyünde ve Sağırdere etrafında geçerken; Gurbet bölümü Ankara’da, Bentderesi ve Yenişehir dolaylarında geçmektedir. Kitabın ana karakteri Kulaksızın Mustafa dışındaki kişiler Murat, Yakup Ağa, Reşit Hoca, Binnaz, Pelvan Vahit, Ayşe, Feride, Güldane, Jandarma Nail, Topal İsmail, Korucu Ali Dayı, Muhtar Hüseyin Efendi, Himmet Çavuş, Hocaların Hakkı, Hasan, Gülzar, Ömer, Meryem, Battal, Selime, Kadir Ağa, Himmet Çavuş, Emine Teyze, Hacı Abdurrahim Efendi, Ahmet Onbaşı, Cemal Usta, Salâhattin Bey, Rifat Efendi, Nazlı ve Recep’tir. Sağırdere, 15-16 yaşlarındaki bir gencin sevdiği kız başkasıyla evlenince köyden ayrılıp gurbete giderek çalışmasını konu eder. Eser boyunca yörenin diline, argosuna, eğlencelerine, oyunlarına, düğünlerine, kendi sosyal örgütlerine (başağalık gibi), dini ve batıl inançlarına, aile-akraba ilişkilerine, giyim-kuşamlarına, saat, takvim ve ölçü birimlerindeki değişikliğe direnmelerine, kadına ve cinselliğe bakış açısına geniş yer verilmiştir. Dili sade, anlatımı akıcıdır. Birinci Bölüm: Düğün Kulaksızın Mustafa ve Pelvan Vahit sevdikleri kızları eğlence için toplandıkları evde gizlice gözetlemektedir. Yakalanınca bacayı kapatıp içeri giren dumanla kızları dışarı çıkarmaya çalışırlar. Evdekiler de köpekleri Arap’ı onların üzerine salar. Vahit köpeği bıçaklar ve oradan uzaklaşırlar. Sabah olduğunda yaptıkları yüzünden köy heyetinin karşısına çıkarlar. Biraz kızıp, bağırmayla konu kapatılmak üzereyken Jandarma Nail ile Vahit arasında söz düellosu başlar. Bunun altında yatan sebep ise aslında Vahit’in sevdiği kız olan Güldane’ye, evli olmasına rağmen Jandarma Nail’in göz koymasıdır. Sinirlenen Vahit sokakta elinde bıçak Nail’i bekler. Nail ondan önce davranıp arkasında sakladığı sopayla Vahit’i döver. Mustafa da Ayşe’nin yüz lira başlık parası, bir inek ve beş keçi karşılığında Hocaların Hakkı’nın ikinci eşi olacak olması karşısında çok üzgündür. Ayşe ona hiç yüz vermemekte, onunla Hakkı arasında bir fark görmemektedir. Mustafa umudunu Topal İsmail’in getireceği yarasa kemiğine bağlar. Köyün yiğitbaşı Battal ile Selime’nin düğününde kemiği Ayşe’nin sırtına sürse de Ayşe’yi kendine âşık edemez. Ayşe, Hakkı’yla evlenir. Mustafa da ağabeyi Murat’la Feride’nin düğünün ardından köyden ayrılır. İkinci Bölüm: Gurbet Mustafa, Pelvan Vahit ve Hakkı’nın kardeşi Taşçı Ustası Hasan ile birlikte Ankara’ya gider. Hasan onlara taş ocağında günlüğü elli kuruşa iş bulur. Canlarını dişlerine takarak çalıştıklarının üçüncü günü Hasan kaldıkları hana gelen biriyle anlaşarak oradaki işi bırakır ve Yenişehir’e çalışmaya gider. Ertesi gün de mal sahibi yaşı küçük olduğu gerekçesiyle Mustafa’yı işten çıkartır. Alacağını da otuz kuruştan hesaplayarak verir. Akşamına Mustafa durumu Hasan’a açar ve onunla Yenişehir’e gitmek istediğini söyler. Hasan onu oyalar. Vahit de köye dönmesini öğütler. Mustafa işsizliğinin ikinci günü kaldıkları hanın hizmetkârından arkadaki arazide işverenlerin işçi topladığını öğrenir. Yaşı küçük, yapılacak işler ağır olduğu için üç günde sadece bir tane getir-götür işi alır. Böyle davam edemeyeceğini anlayınca Hasan’a kendisini Yenişehir’e götürmesi için para vermek ister. Hasan onu yeniden oyalar. Mustafa Hasan’ın yardım etmeye niyeti olmadığını anlar. Sabah olduğunda Hasan’ı gizlice takip eder. Yenişehir’e geldiklerinde Hasan, Mustafa’yı görür ve şaşırır. Hasan’ın ortağı Cemal Usta durumu anlar ve Mustafa’yı çırak olarak yanına alır. Hasan, Cemal Ustayı vazgeçirmeye çalışsa da başarılı olamaz. Mustafa kendi kendine söz verir. Sıkı çalışacak, iyi bir taşçı ustası olacaktır. Dediğini de yapar. Kısa sürede usta olur. Vahit ayağına taş düştüğü için sakatlandığından, Ömer sıtma olduğu için, Hasan da ardında borç bırakarak Yamukören’e geri döner. Cemal Usta da Mustafa’nın köyü özlediğini anlayarak ona gelecek yıla kadar izin verir. Sağırdere, Kemal Tahir'in bir eseridir.
  22. malialdemir

    DUYGULANDIRAN VEDA

    - Bir ömrü sevgi, saygı ve hoşgörüyle yoğurmuş İzzet Özdemir, veda mektubunda bile barış, huzur ve şükran dolu sözlerle bize sesleniyor. Bu dokunaklı ve naif mesajını vefat etmeden önce gazetede yayınlamak üzere kaleme alarak, hayata veda ederken dahi kalplerde derin izler bırakmayı başardı -
  23. Version 1.0.0

    0 indirme

    Uygulama ayarları yetkilendirme yoluyla servisleri Yandex Invision Community. Detaylı kurulum talimatları ve kurulum: Приложение предназначено для настройки авторизации через сервисы Яндекс в Invision Community. Подробная инструкция по установке и настройке:
×
×
  • Create New...